В стар блок в квартал Люлин, София.
Животът си течеше обичайно: асансьорът „мяукаше“ като коте, лампите в коридорите примигваха като дискотека от 90те, а плъховете се чувстваха като у дома си. Един от тези смели (и малко нагли) плъхове е причината за тази история. Той реши, че кабелите в таблото на входа изглеждат като вкусна вечеря.
Сцената се разигра във вторник рано сутрин.
Гризачът хрупаше весело, когато изведнъж – – светна като новогодишна лампа. Оказа се, че електричеството не му понася добре, но за сметка на това успя да предизвика пожар в таблото на входа и миризмата беше като барбекю от плъх. След минути целият вход беше обгърнат в дим, хората тичаха на вън в паниката, а домоуправителят – бай Спас – изтича до мазето. След секунди се появи като истински герой, въоръжен с пожарогасител за електрически аварии с въглероден диоксид. С размах и опит, сякаш е тренирал за това цял живот, бай Спас потуши пламъците.
Пожарът беше овладян, но таблото – напълно унищожено.
Когато пожарникарите пристигнаха на мястото след пожара в таблото на входа, те бяха изненадани от ситуацията. „Добре, че сте реагирали толкова бързо!“ каза един от тях, оглеждайки щетите и успокоявайки съседите. Но тогава забелязаха бай Спас, който стоеше до изгорялото табло, все още леко задъхан, но с изражение на човек, който е успял да се справи със сериозно предизвикателство.
„Не всеки би рискувал живота си, за да гаси електрически пожар с пожарогасител!“ изтъкна един от пожарникарите, докато внимателно оглеждаше повреденото табло. „Това е не само храброст, но и много добра реакция – ако не беше направил това, ситуацията щеше да е още по-зле.“
„Е, сега какво правим?“
Попита една съседкат, докато гледаше пушещите останки. Бай Спас не се смути. „Ще оправим работата!“ заяви той с увереност. Бай Спас се изправи пред ново предизвикателство: входът беше без електричество, таблото – изгорено до въглен, а стените – покрити с дебел слой сажди. „Няма как да се справим сами!“ въздъхна той. И тогава му просветна – не като в таблото, а като в главата. Бай Спас отвори телефона и написа „електротехник“ в платформата connecto.bg.Пусна си заявка с адреса, като описа какъв е проблема и каза, че е спешна.
След 30 минути на вратата на блока в Люлин се появи Пешо, който идваше от Манастирски Ливади, електротехник с опит и чувство за хумор. „Таблото ви изглежда като след фестивал на фойерверките, но не се притеснявайте – до вечерта ще имате ток!“ каза той и се захвана за работа.
Докато електротехникът работеше по замяната на изгорялото табло, той не спираше да се движи с бързи и уверени движения, абсолютен и истински професионалист. Съсредоточен върху задачата, той внимателно демонтира повредените компоненти, след което инсталира новото оборудване, като подменяше кабели и проверяваше всички връзки, за да се увери, че всичко е безопасно и функционира правилно. По средата на работния ден, когато пешо вече беше изморен и спря за кратко и тогава, две от съседките решиха да му покажат благодарността си. Леля Мими, която никога не пропускаше шанс да бъде любезна, му занесе чаша горещо кафе, което той прие с усмивка и обясни, че ще му даде нова енергия, за да завърши работата. След нея, леля Пенка, която печеше баница още от ранна утрин, му донесе парче от прясно изпечената си баница с пълнеж от сирене и спанак. „Няма как, Пешо, да работиш на гладно!“ пошегува се тя, а той се засмя, благодарен за малката почивка и вкусната закуска. Електротехникът продължи със задачата с нови сили и увереност, като по този начин не само че оправи проблема, но и спечели сърцата на всички съседи.
Но входът все още беше като декор от филм на ужасите.
Сажди по стените и миризма на дим. Бай Спас отново потърси помощ в connecto.bg. Този път откри Миро, майстор-бояджия от Изгрев, София, който обеща: „Ще направим входа по-хубав от всякога.“
Миро си личеше, че е майстор-бояджия, който се постара да се погрижи за всичко. Процесът започна с подробна подготовка – Миро първо изчисти всички повърхности, отстрани саждите и изшлайфа стените от напуканата боя, за да осигури перфектно сцепление за новата боя. След това той нанесе първоначално грундиращ слой, за да предотврати бъдещи проблеми с влагата. На следващия ден започна с основното боядисване. Със своята прецизност и внимание към детайла,облепи всичко внимателно, за да не капе боя по пода. Миро успя да покрие целия вход с два слоя боя, използвайки висококачествени материали от Практикер. Тъй като работата изискваше време за изсъхване между слоевете, целият процес отне около седмица, но резултатът беше повече от впечатляващ – стените бяха освежени с красиви пастелни цветове, а вратите и парапетите получиха нов блясък. Входът изглеждаше като нов, а съседите не спираха да хвалят бай Спас за чудесната работа, която свърши с помощта на connecto.bg.
Съседите бяха във възторг, а бай Спас – герой, но новият проблем не закъсня – все повече съседи започнаха да се оплакват от нежеланите „квартиранти“.
Бай Спас не губи време и посети за трети път в любимата си платформа connecto.bg, този път той написа „борба с вредители“ и само за няколко минути получи 4 оферти. Скоро откри фирма с блестящи отзиви и слоган: „Вредителите ни мразят, клиентите ни обичат.“
На следващия ден специалистът Даниел пристигна от офиса им в Младост с професионалното си оборудване, включително капани, отрови и специална техника за премахване на вредители. След оглед на мазето и таблото, той установи мащаба на проблема. „Плъховете са се устроили доста удобно, но няма да им е за дълго,“ обеща той.
След седмица от плъховете нямаше и следа. Блокът в Люлин най-накрая можеше да си отдъхне. Съседите въздъхнаха с облекчение и вече не се стряскаха при всяко шумолене.
„Ей, Спасе, как само оправи всичко – табло, стени и дори тези плъхове!“ похвали го един съсед. „Елементарно! connecto.bg – за всеки проблем, решение!“ отговори бай Спас с усмивка.
На следващото събрание на блока, след всички инциденти с пожара и плъховете, съседите взеха решение да предприемат допълнителни мерки за безопасност. Въз основа на събитията и множеството съвети, които получили от специалистите, те решиха да инсталират противопожарна система с детектори за дим на всеки етаж от входа и общите помещения. Идеята беше да се създаде автоматично предупреждение при пожар, което да известява всички на време и да предотврати опасностите.
„Не може да рискуваме пак да се намираме в ситуация, в която не знаем кога пламъците ще избухнат,“ заяви бай Спас с решителност. „Трябва да сме готови, още преди да се е случило нещо.“
Детекторите щяха да бъдат свързани към централна система, която автоматично ще алармира не само съседите, но и пожарната служба в случай на пожар. Идеята беше да се увеличи безопасността на всички, като се избегнат забавяния и предотвратят сериозни щети.
Съседите одобриха предложението с единодушие и още същия ден започнаха да търсят фирма, която да се погрижи за инсталацията. Бай Спас беше уверил всички, че с правилните професионалисти, проблемът ще бъде решен бързо и ефективно. Тази мярка бе добре приета от всички и постави края на тревогите, които възникваха след инцидента с пожара.