Консултантът по маркетингови стратегии е специалист, който помага на фирми и организации да разработят и прилагат ефективни маркетингови стратегии. Той предоставя консултации и съвети за разработването на стратегии за реклама, продажби, брандиране и комуникация с клиентите.Задълженията на консултанта по маркетингови стратегии включват:- Изследване и анализ на пазара и конкуренцията за идентифициране на възможности и предизвикателства.- Съдействие в изготвянето на бизнес планове и целеви пазари.- Предоставяне на съвети за подходящи маркетингови канали и средства за достигане до целевата аудитория.- Разработване на стратегии за създаване и управление на маркетингови кампании, включително позициониране на продукти и услуги.- Подпомагане на клиентите в изграждането на силни търговски марки и провеждане на маркетингови изследвания.- Оценяване на ефективността на маркетинговите стратегии и предоставяне на препоръки за подобрение.- Съдействие в планирането и извършването на промоционални кампании и събития.За успешно изпълнение на своята роля, консултантът по маркетингови стратегии трябва да притежава силни аналитични умения, способност да разбира клиентските нужди и цели, креативно мислене и добри комуникационни умения. Той трябва също така да е добър в ръководенето на екипи и да е в състояние да работи с различни видове хора и организации.