Планирането и закупуването на Телевизионна Медия са процеси, които се извършват за да се осигури оптимално представяне и разпространение на телевизионното съдържание в медийния пазар.Планирането на Телевизионна Медия включва определението на целевата аудитория, създаването на програмно съдържание, изграждането на график на предаванията и определянето на медийният бюджет. Целта е да се гарантира, че предлаганото телевизионно съдържание отговаря на интересите и предпочитанията на аудиторията и да се постигне максимална гледаемост и рекламни приходи.Закупуването на Телевизионна Медия се отнася до преговорите и сключването на договори с доставчици на телевизионно съдържание, като например продуценти, студия, дистрибутори и др. Това включва определяне на бюджета за закупуване на съдържание, избор на подходящи предавания и програми, преговори за цени и условия и сключване на договори за предоставяне на съдържание.В процеса на планиране и закупуване на Телевизионна Медия се взимат под внимание фактори като предпочитанията на аудиторията, предимствата и слабостите на конкурентите, наличните финансови ресурси, законовите и регулаторни изисквания и други важни аспекти, които могат да повлияят на успешността на телевизионната медия.